2011-05-27
17:50:27

En massa åsikter.

Veckan i skolan har präglats av många olika diskussioner och åsikter.

Jag har kommit på mig själv med att jag måste sluta hetsa upp mig vid åsikts-byte. Jag gör det inte för att jag skulle anse att andra inte får tycka vad dem vill, verkligen inte. Utan för att det är så sjukt intressant, roligt och för att man lär sig så mycket om människor i sin helhet.

Bland annat har det diskuterats om homosexuella borde få adoptera/skaffa barn.
Min reaktion är ju givetvis - varför inte?
De är människor, kan inte hjälpa sin läggning, lika mycket värda och har samma rättigheter som alla andra.

Andras reaktioner är nej eller osäkerhet - inte för att det är fel med homosexuallitet utan för att man tänker på barnet i fråga.

Jag tycker inte det skulle vara något negativt för barnen.
- Amen, ett barn behöver både en manlig och kvinnlig förebild.
Ja det är sant, men man kan finna förebilder i andra än sina föräldrar. Personligen kan jag säga att mina främsta förebilder inte är mina föräldrar, även om de är stora förebilder för mig.
- Amen, ingen förebild är så viktig som en förälder.


Jag ska inte vara hård och dum, jag förstår resonemanget.
Men OM, OM barnet skulle fara illa så ska samhället finnas där och stötta upp.
Jag anser att föräldrarskap i grunden handlar om vem som är lämplig till att vara förälder och inte. Inte vilken läggning man har eller hur familjen är uppbyggd.
För är de homosexuella föräldrarna bra föräldrar, så kommer de göra allt för att förse sitt barn med allt det behöver.




Det var väldigt mycket mer jag ville skriva om...
Men det kommer...


SÄG DIN ÅSIKT!

//
Wivica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: